oguo.campus.luth.se, Rest in Peace

oguo.campus.luth.se, före detta Lau.VF’s Virtua Fighter fansite är nu officiellt nere … Tyvärr hann jag inte fixa serverdatorn innan siten gick ner, ber om ursäkt för detta.
Undrar du något om sidan eller material till sidan så kontakta mig via Virtua Fighter Today.
Det har varit spännande och intressant år med förra fansite. Trots enkelt upplägg med vanlig PC som server har vi lyckats komma långt över 10000 besökare. Sidan var också unik på så vis att den hade mer än 20 gig Virtua Fighter relaterade filmer, allt från begynnelse till dagens Virtua Fighter 5.
Sidan startade kring releasen av Virtua Fighter 4, början av maj 2002. Sidan har sedan dess fått en mindre ansiktslyftning kring release av Virtua Fighter 4 Evolution och sett sedan dess likadant ut tills den övergick till dagens Virtua Fighter Today i WordPress blogg.
Innehållet och tanke bakom siten har varit detsamma då som idag. Siten är riktat först och främst som en populärvetenskaplig personlig Virtua Fighter fansite eller blogg som ska öka intresse men också förståelse för spelet bakom Virtua Fighter. Jag ville skapa en speciell Virtua Fighter atmosfär, inte nån hårdkokt ägg utan kanske mer halvstekt ägg med bacon och krispig sallad. Sidan har aldrig haft avsikt att vara nån elitistiskt hardcore site och kommer aldrig att bli så heller. Utan det är ren populärvetenskaplig nivå där jag vill väcka intresse till besökarna och visa att Virtua Fighter och grenen fajting är mer än bara ett statiskt spel!
Jag har genom åren försökt med alla möjliga PR av Virtua Fighter.
Det började med att jag skrev kanske det längsta första inlägget i forumet på diverse spelsiter. Inlägget handlade förståss om Jag & Virtua Fighter. Inte helt oväntat fick jag hel del mothugg och missförstånd från gamer och det blev många tuffa debatter innan jag ens fick fram ordet stick eller 3d ur min käft … Det var faktiskt väldigt frustrerande att se hur långt efter fajtingspels fans låg på den tiden. Sedan dess har det varit många trådar om fajtingspel innan jag till sist fick möjlighet att uppfylla drömmen, nämligen berätta vad Virtua Fighter var. Detta tack vare min dataguru som hjälpte mig att visa vägen för en ny värld av informationsteknologi. Och wallaaa, så var jag igång med min propaganda och sedan dess har det rullat på!
Det finns två saker jag ångrar med siten idag. Det ena är varför jag inte startade tidigare, typ under Virtua Fighter 3tb. Men jag hade tyvärr inte datorskills nog att fixa sådant. Jag menar, min första dubbelklickning var i slutet av 90, det säger väl allt …
Det andra var varför jag inte startade tidigare med att använda spelsiters blogg som hjälpmedel till att förmedla Virtua Fighter. Deras bloggar ger automatiskt suverän gratis PR!
Som några av er känner till så bloggar jag idag om Virtua Fighter på andra spelsiter. Även om kanske ämnen som Virtua Fighter inte lockar många så dyker det upp en hel rös med besökare till Virtua Fighter Today efter att jag har skrivit ett inlägg där.
Bloggen kanske inte har lika stor frihet och valmöjligheter som en vanlig site men man får ut betydligt mer av tiden. Det är enkelt, säkert och ger betydligt mer PR.
Men jag vet inte hur länge jag kommer att fortsätta med detta. Synen och förändring av Virtua Fighter och fajtingpsel i Sverige har förändrat till det bättre men jag är fortfarande inte nöjd. Det finns mer att förändra och bevisa. Med Virtua Fighter Today hoppas jag att jag kan förmedla det som återstår av min uppgift …
Med detta vill jag tacka för den tiden som har varit med förra siten, oguo.campus.luth.se Virtua Fighter fansite och er besökare, stort tack! Må sidan vila i frid …

 

Vill du också skriva en sista hälsning eller lite tankar och funderingar kring siten oguo.campus.luth.se Virtua Fighter fansite så kommentera gärna.

 

Lau.VF


Tack för den här tiden med oguo.campus.luth.se!

En kommentar till oguo.campus.luth.se, Rest in Peace

  1. madarabster skriver:

    Faan, en era går i graven lite känns det som. =/

    Tycker du har gjort ett sjukt bra jobb och det är helt tack vare dig vi har ett community i Sverige idag! Jag ser att du dessutom jobbar hårdare än någonsin med att sprida budskapet i landet, med alla bloggar och poster överallt. Otroligt bra jobbat!

    Tack Lau! Keep up the good work! =)

Kommentera

