Virtua Fighter 5 Final Showdown Pre Launch Event

Man känner verkligen värmen, pulsen och feelingen, viljan att själv vara där i Virtua atmosfären och leva … Klockren Virtua Junky film!

5 kommentarer till Virtua Fighter 5 Final Showdown Pre Launch Event

  1. madarabster skriver:

    Skön stämning! Kan fortfarande inte fatta att detta kommer till konsoler. =)

  2. madarabster skriver:

    Spelet är uppe! Äntligen!

  3. madarabster skriver:

    Okej, jag spelade mot någon i Kanada och då var det ospelbart, men mellan mig och Xint märktes det knappt att det var online. Snabbt och responsivt. Jag var tvungen att spela några matcher mot datorn för att testa och jag märkte då ingen skillnad. ^^

    Aoi har fått större ändringar än jag trott och nu känns hon helt komplett. Hennes elbows är nu riktiga guessing games tack vare att man kan avbryta guard canceln med en ny attack. Det går inte längre masha d+p och komma undan. Hon verkar fortfarande ha lite väl få combos. Testade också Goh och han var sjukt brutal, som att han verkligen ville döda sin motståndare.

    Minns ni hur EVO kändes mer ”komplett” och perfekt än VF4? Precis samma känsla får jag nu, som att VF5 var trasigt och FS är perfekt.

    Spelet kändes allmänt snabbare än VF5, men inte lika snabbt som VF4. Det nya systemet kändes bra, kast fungerar inte längre på samma sätt men de kändes starkare, som att de gjorde mer skada. De kändes också farligare på något sätt. Jag älskar multi throw escape, men det nya systemet är helt okej också.

    Side turned är det bästa som hänt serien. Evades är så jävla roliga nu och tack varje att man inte måste mata in en massa TEs så kan man köra attacker med snabbaste timingen direkt efter evade. Side turned minskar nackdel så man kan chansa på stora moves. Och kast är livsfarliga. Imorgon måste jag kolla om kast går att ducka efter att guardat P i side turned… Tror inte det. ^^

    VILL BARA SPELA MER.

  4. Omg var länge sen jag var här är jätteglad du börjat uppdatera igen Lau🙂 Bara så du vet så har jag börjat samla spelare här ifall du letar games sen; http://www.bitterharmony.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4465
    Är det fortfarande Lau och Jeff som gäller eller har du äntligen tagit tag i Akira?🙂 Kom gärna inom Irc kanalen (trots den är typ död) igen någongång och bara snacka med mig och Jeneric eller något. /KiwE

  5. Lau.VF skriver:

    Nämen Hej!
    Kände inte igen dig först pga namnet😀

    Jao, haft lite sabbatsår från VF men är nu tillbaka, lite racklig men ändå🙂
    Dock har man hunnit bli VF-farfar nu.
    På gott och ont, man har absolut inte samma energi och tid som för 10 år sen. Men så länge Lau lever så måste man ju bara testa köra honom lixom, så är det ju bara :D!

    Men sabbatsåren känns! Det är jävvla skakigt att spela, är ganska nollställd, spelar extremt linjärt.
    Men det är kul att lära VF igen. lite av en tjusning med det hela.

    Det blir nog Lau … har knappt 24tim/dag, finns inte en chans i universum att hinna med andra char …

    Den här sidan finns mest kvar som en historia, som en del av VF-swe … men tyvärr, pga tidsbrist så har jag för tillfället ingen avsikt att uppdatera i nån seriös grad. Blir nog bara sporadiskt, om äns de …

    För 10 år sen satt man dag ut och dag in och levde för VF, tid hade man gott om. Inser tyvärr nu att man har blivit old …
    men jag håller ett öga alltid öppen för VF och lär dyka upp i kanaler, BH och annat en vacker dag och eventuellt skrika ut frustration över gubbskills😉

Kommentera

